little girl

heeheeeey!

Skönaste jobbdagen sedan jag började där!
stått i köket och skrattat hela dagen med mina underbara kollegor.

Efter jobbet åkte jag direkt till stallet. Borstade lurvbollen(minst sagt) med en
skrapa. Han fäller helt sjuuuuuuuuuukligt mycket päls. Man kan utan tvekan stå
i en timme och bara dra päls och mängden minskar liksom aldrig.. Jag hatar päls ;)
Han fick ut och springa två varv i paddocken, han var så fin :-)
Kvisturs bästevän var däremot blockhalt =(

Efter stallet åkte jag hem och badade Goliat. Ingen favorit fortfarande. Jäklars!
Han är typ mer död än levande. Tittar på en som om det vore den sista blicken.
Han försöker liksom övertyga mig om att han snart dör..... fast han då rakt inte kommer g
göra det av lite vatten på kroppen.. Sötnos. Därefter fönade vi honom torr. Okejdå,
han fick självtorka lite först! Borstade igenom heeela hunden och han blev sååå fin
och sååå fluffig :) Han hårar som aset själv... phu!
Vet ni vad? Goliat kan spansk skritt ;-) och ikväll har vi tränat mera inkallning, stanna - ligg
och sånt ute. Lös såklart. Han var riiiktigt riktigt duktig. Går inte alls långt ifrån en, och kan behålla
koncentrationen bra fast han ser hundar/människor. Undra när han ska känna av sina små(läs STORA) kulor...

Behöver jag tillägga att jag inte längtar till den perioden? ;)


Imorgon är jag ledig och då ska vi fixa i märtas lägenhet. Fast först ska jag till stallet!!
Borsta bort ännu mer päls, han älskar det :)

http://www.youtube.com/watch?v=df6yFhOa3W8
Man kan inte bli annat än glad :-)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0