Huv-ää

Igår hängde vi i stallet typ hela dagen. Mamma red Disa en sväng i paddocken.
Snacka om pigg tjej. Tänker riktigt mycket framåt nu - kul!

Imorse då? Jo, då åkte jag till bästa Cissi på träning. Hon är så duktig, och får alltid
Kvistur så mjuk och fin. Jag fick nog ett rätt så bra betyg på hans utbildningsnivå.
Efter en rätt tung Kvistur så fick hon även se hans tölt i högre tempo.. Och vet ni vad?
Hon tyckte han var görläcker! Så skoj!!
Han var väldigt annorlunda där borta mot hemma, inte så konstigt. Men f ö coool - lugn!
Nu ska jag jobba mycket med att han inte får springa ifrån mig i nedtagningarna av alla dess slag.
Det gick super, var jättenoga med det. MEN, sista nedtagningen från dendär superdupertöltbiten så
råkade jag släppa honom sådär som jag inte ska göra.. Inte bra Tessan :-)





Jaja, nu fick jag massor att träna på, gå till botten med problemet. Och sen även att slutet blev en
"ute-lektion".



Cissi gav oss även flera bra tips på fortsatt träning av Disa.
Disa kommer föresten bara att vara hemma ett tag till. Sen åker hon till Jökull! (-:


Ikväll på jobbet har varit helt sjuk! Från kl 19:00 (KL SJU!!!!!!!) så har vi haft stendött.
Riktig skämtkväll. Ni vet sådär när man får panik för att man verkligen inte har NÅGONTING att göra?
SÅN PANIK!
Hann med att kika halva avsnittet av kvällens Ponnyakuten. High five!

Imorgon är jag L E D I G med stoooora bokstäver.
Jag ska ringa spiltan och fråga om min hjälm har kommit. Den borde redan kommit btw!


Nä,  nu är jag aldeles för trött!
Puss



Kommentarer
Erika

SV:

Vad bra att svaret blev bra. :)

förstår ju at folk undrar hur jag tänker, så jag förklarar gärna. :)



Men idag ska jag ringa o boka tid åt henne på klinik, för vi ska in på utredning där.

Riktigt trist, men ett måste.



Hoppas sen hon blir frisk.



De är riktigt jobbigt med hästar med starkt psyke, Raski är väldigt svår i mellan åt. :/

2011-10-24 @ 06:54:20
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0