dagarna lunkar på

Idag vaknade Goliat lite tidigare än igår. runt kvart i 6 sisådär. Man hör på honom när han vill ut, han
liksom gnäller lite. Kastade på mig kläderna och plockade upp honom från hans lilla "lya".
Ut och släppte ner han, direkt in på gräset och huka sig lite. Han är så HIMLA duktig. Kan räkna på knappt 2
händer alla kissningar som har blitt inomhus. Ingen nr 2 än =)
Dessutom är han mycket bättre i magen idag och äter som innan. JÄTTEBRA =)

Han har blivit en riktig liten buskorv. Han hoppar omkring, skäller, ylar, morrar åt..... SPÖKEN? hahah
har en film på honom, kanske lägger ut den senare.

Han har ju som sagt också lärt sig att sitta, ligga och att göra en high five. haha han charmar VARENDA en
med det. "jaha, vill du ha min tass? OKEJDÅ :-)"
Han gör mig alltid så glad.

Hundar är inget roligt i hans värld. Människor däremot. Oj, skulle han vara lös skulle han nog
gå med varenda människa vi mött.

Han har fått ett gosedjur av mig som jag hade som favvo när jag var liten. En ekorre.
Den försöker han slita i stycken. hah, sen lägger han sig bredvid den och sover.

Alla som träffat honom är helt förvånad över att han inte biter någonting. Nej det gör han faktist inte.
Han slickar istället. Han bryr sig inte om skor eller någon inredning heller. O om han funderar så säger man nej då tar han sina leksaker istället. Vilken ren naturbegåvning va?

Runt jul kommer min gamla jobbkollega från Hemglass hem, då blir det "valp-privat-kurs" för hela slanten.
Ska bli rooligt!

Valp är kul, men attans vad jag längtar till han blir lite större och man kan börja göra massa roligt med han.
Lydnadsträning, agility, spår? Han har bevisat att hans lilla nos fungerar väldigt bra.

Första dagen han var här så hittade han ett ben från något slags djur, typ hare. Jag tog bort han därifrån direkt.
Vi gick ett varv och gick förbi en bit ifrån igen. Han SKULLE DIT.. Jag tog benet och kastade bort det.
Senare på kvällen var peter ute och gick med han, då hittade han det självklart igen.
Morgonen därpå också. Herregud haha!

Nu sover snutte och jag ska äta frukost.
Sedan ska jag till Glada hästen i spiltan för att kolla på nya ridbyxor. Islandsversion denna gången. Har ju bara
"stövelvarianten".
Finns det något bättre än att shoppa hästgrejer?
Vill till globen å shoppa också =)



buskorven





Kommentarer
viveca

Vad roligt att läsa om Goliat. Blev aldeles inspirerad så nu har vi all börjat träna med Kiara (som vi äntligen döpt henne till). kan du inte lägga ut lite bilder på honom, du som är proffs :)

2010-10-28 @ 20:59:13
URL: http://ridochres.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0