Suck pust

stånk och stön.
Kvistur har vilat i två dagar, vilken kunde vara väldigt välbehövligt för hans lilla hjärna.
MEN... hästen blev lite FÖR på..Noll kontroll, räcker det?
Varför känns ridningen rakt åt helvete idag för? Han hoppar över i trav från tölt
och blir därmed totalt okontrollerbar. Ska man vara tvungen att rida helt själv för att han inte
ska bli bäng i bollen. Tölta vill jag inte göra så himla mkt med honom för att det inte ska bli tråkigt, men
det är ju den enda hanterbara gångarten :P VIPS så hitta han ALLA tempon i tölten, klockren och apflott.
Inte riktigt meningen. Vi skulle ju trava kontrollerat.. men nej... HEJDÅ sa kvistur....
Sista sträckan ner mot stallet med lite nerförslutning började han tölta heeeelt rent och helt mjuk i halsen
med massvis med aktion. Vart kom detta ifrån? Han kunde ju inte sist :-) Han börjar även kunna bära sig mycket bättre nu än innan i tölten. Man kan rida på längre tyglar och han orkar :) Men FAN TA HÖGERSIDAN ;)
Efter dessa cpspring fick han springa av sig några varv galopp i paddocken för att bli av med energin som fanns
inom honom. HERRREGUUUUUUUUUUUD vad han rör sig. Han travade istället. Det har blivit lättare för honom
att hålla traven i högt tempo nu när han kan göra det med ryttare på ryggen. Det är knän högt o lågt :)
cooooolt!
Nästa gång vill jag rida kontrollerat - Trots att han är bäbis! :)

Något mer jag vill; Jag vill ha Kvisturs Systerdotter Tindra;



Hon är så JÄKLA fin! Give me!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0