LEEEEDIG

Jag är nu ledig i två dagar.. dvs jobbar nästa gång fre 11.30 :)
SÅ UNDERBART!!

Så vad ska jag nu göra på miin lediga tid?
först och främst tänkte jag skälla lite på alla julelidioter i stallet
som mer än ofta glömmer låsa sadelkammaren..
Detta kanske inte är något problem för de som har sadlar och träns /hjälmar
för tusenlappen.. men har man utrustning för lika högt värde (om inte dubbelt upp)
som era hästar så är man RÄTT så mån om grejerna!
Jag blir frustrerad, riktigt frustrerad! Det handlar inte om lite pengar, därför blir jag
så förbannat arg!
Trots det så verkar ingen förstå att det är viktigt att faktist LÅSA SADELKAMMAREN!
Vad är det som är så jobbigt och svårt med det?
Vissa NÄTTER kan den t om stå olåst? Ja, ni läste rätt!!

Snart flyttar vi, och jag lääängtar :) Kanske det alltid ska vara sopat o fint..
kanske ska vi med spån slippa halm i boxarna... kanske ligger det iiiiinte
halm i hela stallgångarna för att någon är för lat för att sopa bort det!

Ptja, iaf... Sen ska jag åka till Disa och gå ut och gå en sväng.. borde snart ta nya
exteriörbilder på henne.. Hon måste ju snart ha gått ner 100 kg...

Imorgon eftermiddag kommer Emma till mig med Glampi.. Vi ska rida ut :)

Torsdag har jag inget som helst planerat och det är superskönt, får se vad som komma skall iaf :)



Jag försöker hitta min drömhäst... eller ja.. den ena har jag ju redan, min Kvist.
Han ska jag inte sälja, för honom tror jag väldigt mycket på!
Men.. jag vill ha dendär efterlängtade hingsten också.. Hingsten med stort H! dendär
stora ståtliga långbenta.. helst kolsvart med bläs eller snopp o stjärn.
Manen ska välva över hela halsen, helst i mängder och ner till bogen på båda sidor =)

DET är min drömhäst :) Vill någon finna den till mig? :D

Efter det ska jag ha ett sto också, ett toppstammat avelssto, som kan ge mig massa fina
knoddar... :) Lite krav ?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0