Årets mysigaste ridtur!

Ja, iaf än så länge :)
Jag och min älskade tog oss en tur i det helt fantastiska vinterlandskapet.
typ Hej mitt Vinterland, nu är jag här :)

Eftersom att jag började jobba halv 12 idag så fick jag vara i stallet lite tidigare än annars.
Jag höll i min plan att rida även om jag visste att jag skulle få det superstressigt strax innan jobbet,
vilket jag faktiskt också mycket riktigt fick ;)
Red en inte allt för lång runda, bara heeelt vit och underbar.
Först rider man upp längsmed paddocken upp i skogen på en traktorväg. Vi töltade efter en stund
och JÖSSES! Jag vet inte när jag ska sluta chockas över det lilla livet...
SÅ förbannat flott! Tölt, i form, klockren och massvis med aktion. Kära lilla liv, hur duktig får man va!!
I slutet på den vägen kommer man upp jämnsmed E18 och sen sneddar man ut över ett kalhygge
eller vad det kan vara förnågot. Pulsa i djup snö, det är ju jättebra :) Han får verkligen tänka var han sätter
tassarna :)
Ju längre man rider på denna stig så blir det tätare och tätare skoj, och självklart började jag få för mig
att jag snart skulle se rådjur och älgar när som helst. Vad gjorde man då liksom?
man är ju nog knäpp som rider ut helt själv på en helt nyinriden numera 4 åring (eg 3½). Dock tycker jag det är
bra att kunna gå själv, mycket bra.

Kvistur lyssnade på mig varenda millimeter av turen, tilloch med när jag satt och sjöng ha ha
Rätt var det var så ser jag faktist, mitt uppe i skogen ett litet rådjur. Fast jag tror han hann se mig först,
för han kilade iväg som en skottad avlöning :) Vilken nedrans tur för mig va?

Åhå nu ligger jag och Goli i sängen och ska sova, min lilla mysskrutt. Han är sällskapssjuk
och så fruktansvärt söt. Ni ska se honom nu hur han ligger. På rygg. Frambenen upp över huvudet, bakbenen
är så långa dom kan bli. Jag kan dessutom inte ens minnas senast han kissade inne.
Han kan utan tvekan vara inne 12 timmar på natten, galet bra av honom!!!
Vi bestämde oss även för att fortsätta "valpkursen" nästa gång Micke kommer till stan.
Han tyckte ju att Goliat var så himla duktig redan nu, och så måste vi ju hinna träna lite :)

Nej, nu ska vi sova. Godnatt från två trötta grisar :)

Imorgon är det Tolknings-SM i stallet. Heja på mig!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0