Ridhusträning

I söndags var vi hos Cissi och idag åker vi till ridhuset igen. Intensivt för Kvirring ellerhur? :)
Vi ska faktiskt bara rida en kortis i ridhuset, sen tänkte jag ge belöningen med att rida ut -
UT I SOLEN :D Sen får han vila i några dagar. Smälta allt han lärt sig :)

Tänkte jobba med hans höger bak som han vill slippa undan med, så kommer det bli super :)
Träningen för Cissi gick föresten jättebra. Det blir mycket när både hästen och jag är ormiga,
men det blir bättre :)¨
Han kunde tölta helt klockrent på volt i ena varvet, och i andra rollade han lite som vanligt.
Det handlar bara om styrkan, så det kommer.
Hon tycker han blir bättre och bättre för varje gång, superkuul!





♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦


Jag läser på så många ställen att hästar har ont hit och dit, att man åker till veterinärer,
massörer och equiterapeuter titt som tätt för att kolla och behandla.. Men när vi var hos en
duktig dressyrtjej sa hon såhär; FAN VAD FOLK FJANTAR RUNT, ATT MAN ALLTID SKA SKYLLA PÅ
HÄSTEN.. 99% AV ALLA FALL ÄR DET FEL BAKOM SPAKARNA (RYTTARN). SLUTA BEHANDLA ALLT, GÅ TILLBAKA
TILL DIG SJÄLV, INSE ATT DU ÄR FELET - OCH RID SEDAN BORT DET!!
(Obs! Finns självklart några av dessa hästar som har ont!!)

Håller faktist med en del där. Jag vet också många fall där man trott att hästen har haft ont, och sedan
har det släppt heeelt i ridningen.. har han fortf ont då? nej, du lärde dig bara att rida ;)



Kommentarer
Linda

Kände mig lite träffad där :P Dock vet jag att Fifa har haft ont och är fortfarande under behandling för ryggen.



Sv: Ja hon är märkt från Island :)

2011-11-15 @ 19:30:50
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0