förberedning

Igår körde jag och Kvistur ett markarbetespass. Först i form av helt vanlig longering.
Från början höll vi till i koralen, men senare böt vi till paddocken då det blev lite för halt
underlag i koralen. Han travade på i BRA tempo i löslongeringen.
Han som alltid brukar börja galoppera såfort man driver, han ökade bara traven till max.
Riktigt ball blev han :-)

Därefter tog vi lite riktigt markarbete. Jag jobbade på samma vis som vi gjorde på träningen
i tisdags. Driva på men utan att gå emot hand. Han var jätteduktig!!
Det känns faktiskt ibland som att man har noll koll tycker jag. Tänk om man kunde göra allt lika lätt
och okomplicerat som "alla duktiga" :-)


Idag tog jag en KORT KORT tur.... dvs typ 5 min kort ;-)
Ville mest bara känna igenom honom att han var där jag ville. Lite protester, men sedan
mycket bättre. Det lilla kändes kanon inför imorgon. Jag börjar lära mig honom lite mer nu.
Bogen var MYCKET bättre placerad och bra bärighet i både kort och mellantempo :-)

Hoppas vi sköter oss imorn med :-)

Efter stallet stack jag och peter ut på en skidrunda. På med längdbusarna och ut i spåret!
Spåren sög och det började givetvis kräksnöa när vi begav oss ut :-)
Vi hann iallafall med 5 km.

Nu blir resten av kvällen lugn, snart middag med våra söta vänner Emma och Benny!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0