Kurs utvärdering

Igår var en helt fantastisk dag på alla sätt och vis.
Dagen började tidigt. Åkte till stallet och gosade lite med hästarna innan det
var dags att packa in dom båda i transporten. Första gången jag skulle åka med
båda samtidigt helt själv. Lastade på Disan först, och sedan Kvistur.
Båda gick bara rakt på och jag blev såååå glad. Jag som hade varit så nervös för just
lastningen själv.
 
Vid ca 08:30 började vi rulla mot Edeby..
 
10:00 kom vi äntligen fram efter en bra resa.
Lastade ur mina sötnosar och ställde dom i varsinn box. Men först av allt;
KASTA MIG RUNT HALSEN PÅ BÄSTASTE MICHIS!!!!
 
Första passet med Kvistur körde vi i ridhuset. Och på tal om ridhus; Vilket amazing underlag!
Vi började med att skritta fram och ha koll på alla delar (bogar och bakben).
Skritten var det inge större fel på (förutom bortfallande delar;))..Tölten då? Som ju har varit
helt bunden direkt i början. Nepp, inte så speciellt här inte. Han var enormt samarbetsvillig
och gjorde så gott han kunde precis hela tiden. Jag fick koll på bogen i vänster varv
och därmed 0 rollningar. Han var superfin! Red med lite tänk av Öppna på långsidan,
då blev han suuperhärlig!
Travade även i slutet. Bogen i vänster varv och höger bakben i höger varv, så blev han
kalasfin. Åh min älskade snufff! Honom fick jag inte sälja för Michis......
 
Andra passet var med Disan. Även henne red vi i ridhuset. Första gången hon var i ett ridhus
föresten. Superduktig. En självsäker liten häst. Hur gickdet då, undrar ni säkert?
Om jag säger såhär; Jag har aldrig sett min häst så FLOTT!! Nästa lektion ska vi filma
henne så att ni förstår vad jag menar. Denna lilla 4åring är helt otrolig. Tölten..
Jag satt nog nästan min gräddtårta i halsen. Henne jobbade vi mest med att ta stödet i mun.
Verkligen rida skänkel fram till hand och få henne att acceptera det.
Michis hoppade även hon upp och provade henne. GUUUD så vacker hon var under ryttare.
Kolsvart, såg inte nå tjock ut, och töltade med häng i steget. Jag älskar min första  och enda
egna uppfödning.
 
 
Tredje och sista passet stog för Kvistur. Denna gång på Ovalbanan.
Kvistur som aldrig gjort två pass samma dag gjorde det helt grymt bra. Vi var nog ungefär lika slut
han och jag. Tölten på ovalen var kanon. Nedtagningarna i tölten kändes kanon.
Galoppen då, michis? Vad säger vi om den? ha ha ha..
Michis ber mig sitta till och driva ÄNNU mer, när jag redan kände mig döende.
Jaja, vi fick till det vi ville (en flottare galopp) och även en helt tokslut ryttare och häst :)
 
Hästarna fick lite hö innan vi lastade in dom för hemfärd. Dom var så galet duktiga igår
så jag funderar än på varför jag inte pussade ännu mer på dom när jag kom hem igen..
 
Sen kom jag på... Det var den tunga huvudvärken som fick mig att rusa runt och göra klart
allt så jag kunde åka hem och äta, duscha och sova.
 
När jag sedan vaknade idag och tänkte på gårdagen så kom jag fram till att det lätt var värt
att få sån huvudvärk, när man har så fina hästar som gör allt man ber om.
Ett extra nyp i armen behövs för att inse att vi har tillverkat den ena på alldeles egen hand!
 
Tack Michis för en superkurs. Du är grym!!
 
Tack för mig denna gång :-)
(bilder kommer ev..)


Kommentarer
Anonym

Såå söt och fin häst! :)
Var kommer täcket han har på sig ifrån? Har ett litet skimmelsto och är på jakt efter ett liknande täcke för jag älskar de färgerna :)

Svar: Tack så jättemycket! Eftersom att du var anonym kan jag inte svara i någon blogg. Men täcket är köpt (tro det eller ej) på Ullared :) Tycker det är jättefint! Alla mina "fintäcken" är därifrån haha!:)
Therese Flodin

2012-09-23 @ 16:53:25
Anna

Okej tack så mycket för svaret :)

2012-09-24 @ 23:48:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0