pigg häst och fix

 
 Enda sen Kvistur kom hem så har han varit pigg och glad. Han har ätit och druckit
som vanligt och helt enkelt varit sig själv.
 
Så himla skönt. Jag är sååå glad att jag fick ha kvar min häst.
Jobbigt dock för såret att det skulle bli +25 grader nu. Han får stå inne ist :)
Jag längtar tills vi får börja träna igen. Tävla med för den delen. :)
Jag hoppas verkligen att igångsättningen går bra nu och han Kvistis går som
han gick innan.
Ska lägga upp ett bra program så att han blir fin. Vi ska även träna
en del för Eyvi tänkte jag.
Det ska jag även göra med Disan. Tror att Eyvi är rätt tränare för henne.
Tanken är att han ska visa om henne nästa år :)
 
Disa är riktigt rolig att rida fortfarande. Har ridit mycket på stång på henne, det
bettet som hon faktist gillar. Jag har kämpat mycket med att få henne bärig, och tro
det eller ej, men det har hjälpt hur mycket som helst, för nu går hon kanoon på vanligt också.
 
När man rider Disa måste man alltid tänka några steg före henne, och hittills har det fungerat
kanon. Hur roligt som helst :-)
Henne har jag dessutom klippt. Hon fick en halvklippning. Så fin så. Bild kanske kommer =)
 
 
I helgen har vi varit i Veckholm och tittat på vad som ska fixas. Det är en del målning, tapetsering
och golvläggning, sen tror jag att det kommer bli jättefint.
Snart kommer alltså hästarna stå utanför dörrn!
 
mina älsklingar!
 
Nu ska jag och Cassandra åka och titta på tapeter och färg, så ska vi börja med att måla lite tak.
I helgen kör vi målningsrace med Eyvi och Sofie! :)
 
 


Kommentarer
Anonym

Ska du flytta? Spännande!!

2013-09-09 @ 21:53:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0