Tävling

Igår var det dags för mig och mr krummiboy att debutera riktig tävling. Denna gång en gaedinga bflokk. 
Det känns lite vemodigt att börja och avsluta säsongen under samma tävling. Jag vet ju inte hur länge till jag kommer orka rida även om det känns bra nu.
Jag orkar liksom inte riktigt trava fullt ut ;) och flåset är ju inte direkt bättre än innan. 
Denna gången var det en evig väntan. Var tvungna att checka in kl 8, och sedan vänta till kl 14.00 då det ungefär var dags för mig. 
Värmde upp i ridhuset och han kändes fiin. Det som kvarstog var det som vi inte fått igenom i veckan innan heller, så det kändes ändå ok. Precis innan vi skulle in på banan så öppnade sig himlen. Yeeeeey. Dungsura och fina fick vi gå in på banan. Han gjorde sitt bästa och vi fick poäng 8,143. Mycket nöjd med det och var även den enda i klassen som kvalade SM. Skitkul :)

Sen att SM går när lillen är planerad är en annan femma. Så det blev bara denhär tävlingen nu men jag är supernöjd med den och det känns bra att ta lite semester nu. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0