4 månader

I våras när allt var som härligast slets en stor del ifrån mig. Krummi som skulle stanna i över ett år till, skulle från en dag till en annan tas hem för att säljas. Dagen efter gaedinga sm-kvalet där han så duktigt sprang hem ett kval.

Efter han åkte kändes det oändligt motigt och tråkigt med hästarna. Jag slutade rida samma dag som han klev på lastbilen härifrån.
Att se den svarta svansen försvinna upp i lastbilens mörker var oändligt jobbigt. Gick in och mockade hans box en sista gång, innan totte kom in och tog ut mig därifrån- gråtandes som ett barn.
Krummi var den roligaste hästen jag ridit. Jag var så glad i honom och att jag fick chansen att ha honom.
Tack Krummi, du gav mig oändligt mycket.

Sommaren kom och så även världens finaste son. Världens absolut genom tidernas gulligaste parvel. Jag hann landa i att bli mamma och satte äntligen igång att rida igen efter 8 veckor.
Första turen var på mammas trotjänare Elji. Snälla snälla Elji som alla kan rida. Det var underbart.

Noah har nu hunnit bli över fyra månader gammal och är världens gulligaste. Han bara ler och ler. Skriker när han är trött och sover nu i sin egen säng. Vagnen är en favvis oxå :)

Sedan började inridningen av min egen treåring Ester, e Ardur. Den har gått jättebra och nu står hon på vila tillsammans med alla mammor och bebisar i storflock.

Rider även vår fina Freyr. Han är en fantastiskt härlig töltmoppe.

Slutligen har jag en ny häst hemma. Hans namn är Rocky. Fantastisk häst som även han är e Ardur. 6år gammal fyrgångare som jag blir lika glad av varje dag.
Hästcirkeln känns sluten igen.



Nu ska jag njuta av min bebis och sedan sova, godnatt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0