Rocky

För ett år sen drygt, så kom det en häst till mig.

Jag åkte och provade honom med oändligt låga förhoppningar. Tänkte; så bra kan det väl inte va? 
Hoppa upp och insåg att jovisst, denhär filuren ska jag nog ha väldigt kul med. Red ut på de snöklädda vägarna och höll nästan på att flyga av. Min osmidiga fd gravida kropp var inte van med den gången. Han töltade som aldrig förr. För att inte tala om traven och galoppen. Det var mycket jobb, men jag visste att han hade det.

Ringde Erika och berättade vilket guldkorn jag hittat. Vågade inte riktigt tro mig själv, men intalade mig om att det skulle bli riktigt bra. 

Vi har slitit, haft såå kul och gjort mycket tillsammans.

I vintras började vi nosa på ökade tölten som var allt annat än bra. Rak, styv och tempofattig. Näst intill obefintlig. Överlinjen likaså. Många månader har gått.
I somras lyckades vi kvala till SM i V2, där vi låg 6a efter uttagningen och slutade 10a. 

Hösten har varit lugn och Rocky har utvecklats så mycket. 
Nu mysrider vi ute på vägarna och han är fantastisk, min fina prins ❤️ 

Han, med stort H! 

(null)

(null)




Kommentarer
Sanna

Åh, vad härligt. <3 Heja er!

2017-11-09 @ 14:39:31
URL: http://https://www.sannajohansson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0