Alla stjärtars dag!

Eller alla hjärtans som den också heter. Helt överskattad dag i mina ögon..
Men iaf så hade min älskling köpt hem fina blommor :-)

Själv har jag spenderat dagen i stallet i dom kalla -13graderna. Dock är det 20 nu.
Maria följde med ut till stallet, inte var dag :)
Jag red bara en liten stund på kvistur. Eftersom att jag ridit trav och galopp nu i två dagar och
han var så jätte mjuk och smidig så tänkte jag att tölt skulle stå på schemat.
Sagt och gjort så töltade vi mestadels, men travade och galopperade en del också.
Tölten som har varit så extreemt styv och tråkig ett tag var nu istället heeelt gudomlig att rida.
Jag ville inte sluta. Kort tempo, men ändå energisk och i form (vad annars med kvistur?).
Fattade galopp och höll ihop honom lite, och sån jättefin form och mjuk som bara den..
och sen igångsättning tölt från skritt igen, inte en eeenda spändhet alls. Helt ren tölt från steg 1..
MEN, för att inte trötta ut honom så gav jag mig när det gick som allra bäst .. Hade LÄTT kunnat rida
hela dagen.. tölt tölt tölt tölt tölt tölt tölt tölt... ja ni förstår =)
Han kunde även öka galoppen idag också med mer bärighet utan att byta till kors.. jag HATAR korsgalopp =)

Men jag Älskar att rida sånahär dagar när hästen är lika glad som jag :) Helt mjuk i munnen och bara tickar..
JAG ÄLSKAR MIN HÄST =)


Min pojkvän också för del delen.. men han är ute och kör snö som vanligt, så jag är lite ensam haha!



Föresten så skickar jag några extra alla <3 dag kramar till min älsklingsmartina!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0