Träningen går framåt

Vinterträningen går ändå framåt måste jag säga, trots skitvädret. Vi har haft ca tre fina dagar hittils denna vinter.
Får man ens kalla det för vinter?
Först är det lera lera och åter lera. Sen kommer det snöö och det blir alldeles glittrande vackert. Det regnar självklart bort direkt, innan det fryser på och det kommer lite snö igen. Så håller det givetvis på om och om igen. Jag blir så trött!

Men! Rocky känns superfin och han jobbas lite lagom. Egentligen lite för lite tack vare vädret men han verkar må bra ändå :-)
Vi var till Nina förra veckan och fick en superbra lektion. 
Idag idag idag! Var en riktigt bra dag. Vi åkte till ridhuset, jag och Rocky. En supertaggad ponny som ville springa massor. 
Och känslan när man tränat något ett tag och det äntligen släpper.
I vårat fall har det varit galoppen. Han har supergalopp men har aldrig riktigt orkat bääära sig i den. I högre tempon, men inte i lägre. Idag blev han sååå ridbar, helt mjuk och följsam i en helt fantastisk ARBETSGALOPP. Vilken känsla. Hoppade av och dansade lite av lycka. Den hästen! 
(null)

Dessutom har jag börjat rida Ester igen och hon är såå duktig! Lilla prinsessan. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0