Bloggdags!!

Ja jag ligger lite efter igen, förlåt!!

Jag har ju börjat jobba på Naturis nu och det går överförväntan bra faktist. Det är riktigt roligt - när man kan
svara på en fråga dvs ;) Det är så mycket tekniska grejer så det är lite tråkigt att inte kunna...
Idag har REAN börjat, så skynda fynda :) Riktigt fina grejer till BRA priser!

Jag gjorde en rolig sak häromdagen, nämligen kikade igenom mitt jackförråd. Jag kom upp i 15 jackor.. (FEMTON!!!)
och det var inte ens alla..
Så jag har tänkt att sälja några nu. Ska fota alla någon dag tänkte jag och lägga ut bilder!

Något annat jag har kommit på är hur fruktansvärt mycket saker man plötsligt behöver när man jobbar på
en butik som Naturkompaniet.
- Tretorn ridstövlar



- Fjällräven Alta byxa



- North 66 alla snygga tröjor



- North 66 supersnygga vantar



- & sen en hel del skor på det :)



Jaja, nog tjatat om det. Kvistur har ju som sagt vilat, jättebra för honom. Jag känner mig inte alls taggad för tillfället och
vila skadar defenitivt inte för honom, det är bara bra!!
Jag är halft som halft på sadeljakt då det inte känns som att Wintecen passar så bra längre (fast som ändå är superskön att rida i). Har ju fått låna den av snälla Åsa.
Hans mun ser fortfarande ut som en veritabel naturkatastrof, men man börjar se ljuset i mörkret så att säga.
Dock är dethär den absolut sämsta veckan på länge. Kvisturtiden har blivit enormt lite och det förstör för
min själ, då han ju är det dyrbaraste jag har!! (okejdå, Peter och Goliat också).
Men det finns ett MEN... det infinner sig i matfrågan med Kvistur. Han som alltid har älskat hösilage/hö.
Vad hände nu? Silagebalen är SNUStorr och Kvistur har börjat matvägra. Han tittar knappt på maten, sen rör han som
som att det vore en sockervaddsburk där inne i boxen. Ev så pillar han därefter i sig några strån för att han får så himla tråkigt och egentligen är så himla hungrig. Det är ett stort DILEMMA och ett STORT MEN!
Jag hoppas nästa bal är bättre, annars får dom lösa det, och det är snabbt!!



Imorgon är det fredag, UNDERBART! Kvistur kanske ska få komma ut på en liten skritt tur då, det tror jag han kan tycka är rätt behagligt. Jeg også!

Ikväll efter stallet åkte vi till P's päron och hade tacokväll med hans syster, sambo o barn. Tacokvällar är bra tycker ja.

Efter vi kom hem stack P iväg och jobbade lite, så jag har bara suttit och gjort precis ingenting.
Så när jag ändå skulle ut och nattiskissa lilleman så passade jag på att ta en liten runda och samtidigt träna lite lydnad.
Han skötte sig galant. Har tränat mycket att söka spontan kontakt, vilket han har blivit jätteduktig på.
Han visste precis vad som gällde så jag provade att släppa honom och han gick fortf lika stabilt bredvid.
I farten fick jag honom att sitta-stanna. Efter en bit kallade jag på honom. I full fart kommer han emot och sätter sig
sedan på vänster sida och tittar på mig. Hur duktigt är inte det?? :) Ja ikväll var han iallafall SÅÅ duktig, riktigt kul att han trots allt kan gömma sin MEGATROTS-SIDA ibland också ;)

Jag tror att Goliat tyckte att turen var kort och o-jobbig så att säga. Direkt när vi kom in så sprang han och hämtade
sin lilla gosedjurs kanin och började kasta upp honom i luften och såg ut som att han skulle slita honom i stycken.. stackarn! =)
Hans mun är f ö också jättegullig. Han har dubbeltänder i hela munnen. Det växer också så det knakar. 4 hörntänder, 2 nya och 2 gamla. Jag och mina bebisar :)
Nä, nu ska jag läsa min bok och Hund uppfostran & Lydnads träning :)





Godnatt, hörs imorgon!
/Therese



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0