Jag kan inte sluta le :)

Leendet är ihållande och befinner sig från öra till öra!

Imorse var vi ut på en jättemysig tur jag och Cassandra. Vi har planerat att rida en lite
halv lång runda med mycket skog och lika mycket gångarter.
Se på F A N, en älgjaktsskylt - idag igen! jaja, bara att vända...

Vi fick rida den rundan som jag red igår. Kvistur har ju släppt HELT i tölten nu
och bara svävar fram. Lite passtaktig emellanåt, men ack så fin däremellan. Han tar
även mellantempo nu utan att bryta, så stark har han blivit. Hur fin tror ni inte han blir då
när man kortar ner honom lite? :) Jättejättefin och lös! Han tar formen också hela tiden,
även om jag faktist skulle vilja ha upp honom lite där..

Jag skulle stanna och sadla om, sen när jag skulle sitta upp så började han GÅ, vilket
han ALDRIG får eller brukar göra. Han springer rakt in i Brajjan, sen vidare upp i en mastodont snöhög.

Sen släppte jag på honom i tölten igen, WOW, jag kan bara le :)
Däremot i traven tänkte jag att han skulle få gå på långa tyglar och ha skoj..
jag kan säga att jag vet varför jag alltid rider med bra tygelkontakt.. Hästfan tog taget i akt och
hoppade rakt ut i skogen, 2 mm från att krasha rakt in i ett JÄTTETRÄD. Men vi klarade oss även denna gång :)

En annan väldigt bra sak också från denna tur är galoppen. Han har väldigt lätt för vänster galopp i paddocken,
men idag har vi bara kört höger, vilket gick kanon och den han faktist själv valde :) Riktigt bra!!! :D

Han är en liten buse min lilla bebis, men ack så söt :)

Efter ridpasset så gick vi över till andra isis-stallet på gårn, för dom skulle ha tolknings-SM.
Jag hade ju anmält mig tidigare i veckan...  Jag kom idag på att det kanske inte var så bra idé
när jag väl såg hur det gick till. En glad idiot på miniskidor efter en mycket snabb häst!
Nåväl, gjorde det ändå, och tog faktist ledningen med en gång, då Frida direkt fattade galopp
och körde skiten ur mig ;) 1,34 min - mycket bra! Min andra lagkompis slog den tiden och vi tog
hem segern i denna tävling!! Mycket skönt för självförtroendet, jag som trots allt är med i Sälens Alpina IF! haha


Ha en bra dag alla / En mycket glad Tessa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0