Motivation tack!

Just nu känns ingenting i mitt liv bra. Eller jo det är klart det finns vissa grejer, men..
Snö, is = halt. Dåligt underlag att rida på.
Isen är iofs bra för oss med islandshästar att rida på, tölta på iallafall.
Men man kan ju inte rida där hela tiden, det är ju knappast bra för dom små stackars benen!!

Min bil drar så oändligt med soppa, så den står på vintervila för tillfället.
Egentligen är det ju bara att skaffa en motorvärmarkabel = jättesimpelt, men ack så
svårt i mitt förbannade "jag-orkar-ingenting-tillstånd".
Jag har inte lust att göra någonting, förutom att åka till stallet och fördriva alla dygnets timmar där.
Att slippa känna stress från nära och kära som trots allt också vill se en några timmar...
jag hatar att ha tidspress!!!

Lillbusen, även kallad Goliat har kommit in i TROTSÅLDER som heter duga.
Ni vet "jag-sliter-snart-av-mig-håret"?!! Det som är bra på den fronten är att han
fortfarande inte kissat inne iaf. Det håller han fast vid..
Han som alltid gick lös och stannade så fort man bad om det... Nu lever han sitt liv -och jag mitt!!
Igår var vi och klippte klorna på honom för första gången. Han var såååå duktig! Sen fick han ett sele
som han kan gå ut med ist för hansband = inte lika stark.

När man tränar honom går han jättelydigt, men man kan ju inte träna hela tiden = stark!
Jag mötte en tjej med en schäfer nere vid hundgårn. Hon sa att hennes voffe hade varit dryg LÄNGE, ca 1½ år
men sen vips så satt allt på plats, peppar peppar för att GOLIAT snart är tillbaka..

Föresten så har jag börjat leta lite smått efter någon riktigt duktig instruktör. Finns ett gäng att välja på..

Nä, nu ska jag gå in och väcka mina två älsklingsgrisar! Iaf den ena - den andra jobbade natt!

Så åter till inläggets mening; Ge mig motivation!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0