länge sedan

= dålig uppdatering.

Vad har jag gjort då?
Jag har tränat häst, och tränat häst och sist men inte minst tränat häst.
Kvistur går in nu varje natt, han mår såå bra av det! Och allra mest väldigt fin i
hullet. Pigg och glad att rida och inte alls nå betes-fet-trött! :-)
Dom har inte heller något vindskydd i hagen, så dom kommer inte undan regn/sol i hagen.

Kvistur har gått helt fantastiskt bra efter träningen. Jag & C red ut måndagskvällen.
Vad han töltar min juvel! Traven var också amazing då, likaså galoppen.
Den var RIKTIGT häftig!
Han börjar få en superduper häftig tölt nu, han verkligen sätter sig och jobbar bakifrån,
vilket också medför att formen kommer och han får en naturligt korrekt hållning = MYCKET BRA!
alltså ingen ful underhals.
Dagen efter red jag ut en fin tur själv.. Eller Goliat var ju också med :)
Provade att släppa tyglarna lite som T2, tölt på lös tygel.
Och vet ni vad? det bästa av allt var att han hade kvar sin fina hållning trots
att tyglarna blev längre, skitbäst är han!! :)
Skritten lika bra som alltid!!

Nu får bäbis vila denna veckan.
Cissi har lånat min sadel under sm, vilket är himla skönt. (Jag ska ändå jobba hela veckan och gå på SM resten av tiden som jag inte jobbar)
Denna veckan blir det något / några få pass markarbete, det kan behövas :)

I veckan red jag och frida två turer tillsammans. Först tog vi bebisarna - Oskadis&Kvistur, och sedan
grabbarna grus - Fylkir&Skuggi. Jag red Kvistur och Skuggi. Heeeelt skillda hästar, men dendär skuggi,
vilken motorbåt - vilken gaaaaaaaaaaaas :D


Kvisturs otroligt fina pappa. Jag vill ha honom!




Jag vill så mycket, å just nu vill jag extra mkt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0