Inleder med ledighet

 Och avslutar med häst!

Ledighet
Jag är som sagt ledig idag. JÄTTELEDIG! SUPERDUPERLEDIG! Min fötter har fått vila
även dom :)

Häst
Jag och Kvisting stack ut idag. Goliat fick också följa med. Han sprang duktigt efter hela tiden.
Rätt som det var så stannade han för att kissa(?), men jag tänkte att han kommer ju så fort
han är klar. Fortsatte rida den UNDERBARA tölten hemåt. Tittade bakåt och där fanns ingen hund!
Vad i hela helvete? Tog det lugnt och ropade efter hunden, men ingen hund kom..
Stackars kvistur fick springa som en tok fran och tillbaka i hopp om att leta rätt på voffsen..
Sista vändan hemåt la jag kvistur i pass. HUJEDAMIG vad det gick. Vilken fart och vilka KLIV!
Bamsekliv. Såna ögonblick glömmer man allt annat.

Jag fick panik red hem fortare än kvickt, kastade in hästen i boxen, av med all utrustning på mig och häst.
ringde peter i ännu mer panik, så han skulle komma ut. Jag visste inte om han hade blivit ormbiten, jagat
rätt på något rådjur eller om han helt enkelt bara sprungit vilse.. E18 är ju också väldigt nära..
Precis när jag och peter la på så kommer Goliat in i stallet och fram till mig. Han la sig direkt ner på golvet
framför mig, helt dyngsur och helt slut. SNUTTE..
Det är tur han vet åt vilket håll stallet ligger åt.....!!!

 






Forts häst..
Idag var han bara sååå himla fin i tölten. Han var så pigg idag att han t o m kunde
springa i högt mellantempo tölt. heeelt klockrent bitvis.
Från passen tog jag bara ner honom lite och då var tölten även helt fantastisk!
Denna 5gångshäst kommer att bli riktigt riktigt bra!!!! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0