Jag har lärt mig


Sorg
Jag lärde mig i lördags att saker kan gå oändligt fort.
Ett liv avslutades på eftermiddagen på minst värda sätt.
Livet som tillhörde en väns syster. Det är fruktansvärt -
fruktansvärt orättvist.
Jag tänker på hela eran familj. Kämpa på i den grymma smärtan 

Jobb
Jobbhelgen är över och jag är ledig massa dagar nu, underbart.
Min fötter är helt döda (förlåt att jag klagar, vet att jag inte borde med tanke på
de skrivna raderna här över), och nu får jag därmed vila dom lite.
Borde skaffa mig nya jobbskor, så att jag sparar mina fotar lite.

Häst
Igår var åkte jag, kvistur och peter till finaste Cecilia och tränade. Dom har en underbar
liten gård med ett supermysigt stall. När vi kom dit red Karin på Rökkvi, fina rökkvi :)
Träningen med Kvistur gick väldigt bra. Han är mjuk som en liten speleman.
Slingrar gärna iväg på 15 spår samtidigt. Jobbade mycket med rakriktning, och spåra, för
att han inte ska smita undan en massa. Han böjer gärna halsen lite extra.
Vi samlade skritten vääääääääääääääldigt mycket, samt ökade.
Tölten hade sina glimtar också, riktigt fin. Likaså traven och galoppen.
Det blev en stor omställning med skoningen för honom, han tog lite mkt i trakterna!
Annars så tar han allt med ro när han kommer iväg sådär, helt lugn.. Spände sig aningens
i ridningen med alla sakerna runt omkring, annars suuuper! Älsklingshäst!





Ledighet
LEDIG IDAG! Ska snart åka och rida Perla (om hon hinner få på sig skor innan dess).
Senare ikväll även Kvistur.

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0