läskigt

när jag såg filmen på hickstead så fick jag tillbaka allt gammalt.
Olyckan med min gamla ponny Bella som avslutade sina dagar 23 maj 2003
på liknande sätt som Hickstead. Enda skillnaden var att hon kom i full galopp
då nånting hände, så hon stegrade och voltade baklänges.
Jag låg under och fick hovarna uppåt ansiktet när hon fick dödsryckningarna.

Jag förstår honom, även om hans häst var liiiite mer värd och så.
Det är hemskt, vännen försvinner bara bort!



Men på tal om något helt annat så stack jag och Cassi ut på en tur idag.
Kvistur var loj medans brajjan var tokpigg. spetsade öron och lufsade på fortare
än vanligt. helst i trav hela tiden. Men vi som bara skulle skritta gick denna dag
ut för att leta vägar. Vi trodde ju att vi var strandsatta med noll vägar.
Men ack så fel vi hade.. Under vägen en bit bort så finns en tunnel, den red vi under
så att vi kom till en stor gård på andra sidan gatan.. På den sidan finns även en massa stigar
och grusvägar. Helt fantastiska vägar. Hästarna fick trava på lååånga tyglar och bara mysa.
Vi provade även lite tölt på dom, och WOW vad fina dom var, båda två. Sist men inte minst när vi
sagt att vi BARA skulle skritta hem, så kom ju dendär lilla backen, omringad av massa träd och löv
och såg bara såååå mysig ut, så vi var tvungna att ta en tölt till. Både jag och cassandra satt med
ett leende från öra till öra medans hästarna bokstavligt talat bara dansade fram i tölt.
Det är ren och skär lycka :-) PUSS!





Sötaste sötsnuffen någonsin. Mammas lilla bebis! ♥
Man saknar inte alls valptiden.. inte alls........!




Bästa kompisarna







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0