Ridning = TOPPEN!

När ridningen går bra så är jag så himla lycklig!

Idag är en sån dag;

Först ut var Kvistur, som faktist vilat från ridningen sen i söndags.
Har markarbetat och så har han fått vila lite mer. Skönt tror jag han tycker :-)
Först var han inte helt ren i tölten som han brukar, men han släppte rätt snart!
Galopperade rätt så mycket, för att få han mjuk. Höger galoppen är fortfarande
rätt svår enligt Kvistur. Men 3 ggr fick vi till den.. av alla 45 fattningar........
Jaja, man får vara glad för det lilla, hihi.
Efter galoppen så släppte tölten nåt otroligt. Först kort, samlad, underbar tölt. 
Han är en dröm att sitta på när han är på SÅ bra humör. Efter korta tölten så ökade
jag på den. Pressade lite extra för att se om han kunde liiite till. Och guess what?
Han KUNDE! Han springer verkligen i högt mellantempo (vet inte om det är högt, eller bara
mellantempo, men för kvistur är det räserfort!) i klockren takt och tycker det är sååå kul.
Inte så liten bit heller. Så jääääkla underbart att sitta på sin bäbis som nyss(läs i vintras) knappt
kunde tölta. Det var typ skrölt. Till att vara där han är idag. Me like!! :-)

  
(här liksom inte ens hittat varken rent tölt eller form än.)

Andra ut var Disen; Också riktigt duktig! Skulle dock gå i diket enligt henne själv, men ICKE
enligt mig :-) Jag vann! Vi galopperade på i friskt tempo och töltade och travade. Superduktig idag!
Fr om Onsdag så vilar hon. i ca 2 veckor, sen är det dags för att åka till Jökull :-)




Ikväll blir det utgång med Fiasötnosen! :-) NU; MAT!

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0