Helg = heldag m häst

Igår kom ju Annika och Pierre med ut till stallet. Jag och Pierre stack ut på Disa och Kvistur.
En jättekortistur bara för att Disa skulle kunna följa me :) Hon skötte sig superduperbra!
Lilla Disan... Hon var lugn och snäll och gjorde allt Pierre bad om. Pigg och framåt och glad.
Jättekul att rida ut på båda ens egna :-) Det var rejäält länge sen!

(Föresten, kolla in Pierres pappas gård; www.piethoyos.at ) :)

Efter vårat stall så åkte vi till deras och red resten av hästarna, dvs Fálki och Hekla.
Vi hittade på en ny väg. En snöbeklädd och helt underbar skogsväg där snön prydde alla träden
sådär jättefint. Hästarna var pigga och glada och gick superbra.
Det var ca -15 på båda turerna.


Imorse åkte jag till mitt stall först och avverkade några minuter på Kvistur.
Vi red upp på en ny väg och jag lät han springa på hur han ville. Han valde galopp.
Och tro mig, vi galopperade läääänge :) Han brukar orka några meter och sen bryta. Men nu galopperade
vi massor. Tog även en del trav och slutligen tölt. Galoppen var suuuperhärlig, och så även tölten.
Så maffig emellanåt!!
Nu borde jag verkligen ta tag i dethär som ska kallas TRAV. :-) Någon frivillig som vill åta sig?



Jag gjorde även så idag att jag åkte vidare till Annika och Pierres stall och red Hekla.
Vi red samma väg som igår och hästarna tyckte det var superroligt :-)
Idag blåste det dock lite mer, så kylan bet lite mer i kinderna.

Snart åker vi på träning igen, blir riktigt spännande :-)



Kommentarer
Josefine

Sv: Ja det går fram åt! Jajamen det är han. :) Jar ju dock inte kommit lika långt som er då då men vi är på väg!



Som sagt, wow vad ni kommit långt! Och va roligt grattis! Men Gud då måste han va riktigt flott annars! Hur länge har du haft honom?

2012-02-06 @ 00:04:30
URL: http://semtegensis.blogg.se/
Josefine

Sv: Så sant, så sant! ;)



Ja SM tycker jag verkligen att ni ska satsa på! Ni kommer nog in ändå eftersom han är så pass fin nu!



Ja, jag satsar också på SM. Ska försöka iaf. Men främs så är det att börja tävla öppna klasser. :)

2012-02-06 @ 20:21:44
URL: http://semtegensis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0