Paddock

Jag är ju inget fan av paddock egentligen. När jag ska rida "dressyr" så brukar jag hellre
gå till ridhuset, men igår bröt jag min trend ;-)

Jag proppade fickan full med godis och gick sedan ut med en mycket pigg och glad
Kvistur. Han var glad, villig och hade bra framåtbjud hela passet.
Vi tränade på precis samma som hos Frida. Och vet ni vad? Han var faktist redan bättre i sitt
"sämre" varv. Han rollade givetvis lite fortfarande, men inte alls lika farligt som innan.
Höger varv är ju klockrent.

Vi varvade även halva passet med trav. Även där gick han som ett tåg. Så mjuk, fin, taktfast och ridbar.
Innan har jag upplevt traven som väldigt "svag" och oridbar, flängig och tråkig.
(Jag har bara mig själv att skylla, då jag ridit vääldigt mycket tölt;-))
Tillochmed när jag ökade på traven så var han fortfarande lika härlig!

Galoppen var även den mycket bra i hans "svåra" varv. Tog galoppen lätt och galopperade sen på några
stycken både stora och små volter.

Någon gång när jag skulle fatta galopp förstod han inte riktigt, utan ökade på tölten istället.
Han tycker verkligen det är jättejättekul att tölta fort. Vi tränade även kort-kort tölt.

Kvistur fick godis jätteofta, och behöll glädjen ridpasset igenom. En glad häst - Det är lycka!

Sist men inte minst i stallet så delade jag hans man igen. Denna gången inte alls lika avancerat som sist.
Hoppas det håller i sig nu :-)

image description

image description

Nu ska vi ut och grilla korv i solen! Ha en bra dag :-)
/Tessan

 



Kommentarer
Caroline Abrahamsson

Hur länge hade du flätorna i manen? :)

2012-04-10 @ 20:48:57
URL: http://islandscarro.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0