Veckans ridpass

Kan jag ju säga eftersom att jag har ridit Ett enda s.k ridpass denna vecka. Det första (i måndags)
åkte jag ju :)

Idag gick vi bara ut längs med vägen. Det är ju blött och slaskigt överallt.
Denhär mellan-årstiden är sååå tråkig.
Men vi red upp mot ridhuset, och förbi. Vi började i trav, och tro det eller ej men Kvistur
hade ett hääärligt påskjut och gick i form. Supertrevlig.
Det fortsatte sedan lika bra.. mjuk och fin. Gillar tipsen jag fick senast av Robin, de
fungerar kanon på Kvistur. Han gick som på räls.
Häng med i några sekunder på våran uppvärmning....



Han var så balanserad och trevlig så jag passade på att filma lite av den härliga stund vi hade.
Enhandsfattning och mobilfilmande brukar inte alltid vara den bästa idén, men idag var han inte
så vinglig ;)

Vi jobbade kooort koort tölt, för att sedan öka på lite tempo, för att sist ta ner till kort kort igen.
Fungerade mycket bra!! Enormt arbetsvillig och ridbar. Formen var där hela tiden.
Jag börjar verkligen få kläm på det nu, stilla händer och mycket driv = kanon!!

Jobbade även med att länga överlinjen när han mjuknat och förstått vad jag ville med samlingen.
Då blev han gudomlig och fick gå med liiite längre tyglar. Riktigt bra tempo, kombinerat med klockren
takt och perfekt form. Älskling!!



På vägen hem tog vi trav igen. Jisses. Nu travade han starkare och snabbare än vad självaste
jag mäktade med. För att inte skylla på mina dumma ridbyxor (island) som släppte under foten
och hasade upp = störande!
Han blev iaf suuperfin i traven, vilket inte hänt på vääldigt länge. Tempo, tryck och form!!
Även galoppen var bra, mycket bra driv och arbete med ryggen.



Svettiga framben! Söte ♥



Imorgon jobbar jag långt och även på söndag, sen åker jag till Säääääälen
och tränar vidare... fast på mina längdbusar ;)


Kommentarer
Linda

Åh fina :D!!



Sv: Ja jag har också det röda utan fleece, fast jag tycker väl inte att täckena är SÅ stora, lite långa ner mot benen men runt bog och rumpa sitter de ju kanon :)

2012-02-24 @ 19:46:26
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Erica

Tack tack.. Ja det gör hon :)

2012-02-25 @ 07:47:30
URL: http://minsvala.blogg.se/
Josefine

Ja det är jobbit med allt slask men jag älskar att det blir varmare och ljusare för varje dag som går!



Va kul att det går så bra! Ni kommer ju vara i SM på nolltid! ;)



Sv: Hur har du kunnat rida i ridbyxor hela vintern?! Usch va kallt! :P Nej här är det overall som gäller tills det blir närmare +10 ute. Haha!



Sv,sv: Ja jag gillar honom verkligen! Han har lite samma tänk som Atli Gudmundsson tycker jag. Har inte ridit för Atli men jag har läst en bok skriven av honom och utifrån den så tycker jag att dom har lite samma tänk. Iaf när det gäller sitsens inverkan och komandon och vilken tygelkontakt man ska ha. (= typ ingen) Och det passat Atli (hästen) jätte bra! :)

2012-02-25 @ 10:19:43
URL: http://semtegensis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0