4 brodd = katastrof

Idag har det regnat konstant hela dagen. Avskyvärt!

Vi har åkt runt till olika hundbutiker och letat efter det perfekta regntäcket
till vårat långhåriga blötdjur. Vi hittade inget perfekt!

På eftermiddagen när vi åkte ut mot stallet så hade det slutat regna..
Hästarna blev ju skodda i tisdags och fick därmed 2 brodd extra i varje hov, dvs
4 totalt i varje.
Vi bestämde oss för att rida ut istället för att rida i ridhuset. Min kära sambo åkte bakom
oss och lös på oss i mörkret.

Dethär med skoningen då? Vilken förskräcklig katastrof. Båda hästarna har gått så bra så det
är inte sant innan, och sen dethär plattfallet? haha PANNKAKA är vad jag kallar det.
Det blev liksom STUMT, kort, platt. Förskräckligt!
Eller ptja, visst det var inte så dåligt kanske, men jo, i jämföreslse - JO!
Traven dock, där höll jag på att flyga av :)

Vi tog ur tåbrodden fram direkt efter och funderar på att göra detsamma med bak om detta fortsätter.
Tror ändå det kommer bli bra att bara ta ut frambrodden. Får se helt enkelt :) Imorgon ska det bli sol,
och vi ska ut igen =) Hoppas det blir bättre då!

Jag borde bara ta och lära mig att ridningen går inte alltid bra. Det MÅSTE gå dåligt
för att man sen ska uppskatta när det går BRA. Det hade gått bra så länge nu, så det var väl
dags för en dålig dag i guess? :)


Föresten, imorgon! Vet ni vad som händer då?
Vi ska på ÅTERBESÖK MED DISA på STRÖMSHOLM :-)
Äntligen!!! 7 veckor sedan jag hittade min tjej i hagen helt blodig. Hoppas det har läkt som  det ska!
För isåfall ska hon få gå in till grabbarna grus :-) Och även sättas igång.
Hon ska dessutom spattröntgas och göra stoora munkontrollen :-)

Även hon fick skor i tisdags, så idag fick hon äntligen springa på banan igen. Hon är så mysig..
Känslig för spöt, och kastar sig iväg, springer på med ett ordentligt svääv, tittar hela tiden in på mig,
och så fort jag ger signal så kommer hon in :-) GULLERUMPA! ♥





& du min bästa bruni!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0