Fredagen den trettonde

Ja, mina vänner.
2012 års Fredagen den trettonde blev såå bra. Kan faktist inte komma på en enda grej som
var dålig, eller som kunde gått bättre. Ingenting! :)

Först och främst så vaknade jag till en solig och fin fredag, vad kunde gå snett nu?
Vi begav oss ut till stallet för att hinna rida en liten trudilutt innan veterinären :)

Sadlade och tränsade pojkarna och gick sedan ut för att hoppa upp. Då kom snön, och blåsten.
Det hindrade självklart inte oss som trotsade vädret och red ändå :-)
Snö och motvind gjorde oss inte ett dugg otaggade. Efter 2 minuter slutade det :-) Tack för det!
Minns ni att hästarna gick skit igår, med fyrbrodd?

Idag fick vi tillbaka våra hästar igen. Tror nämligen aldrig jag ridit han så fin som idag.
Cassandra och jag tittade på varandra och LOG; "Nu är livet som bäst!!"
Jag har nog sagt det förut, och kommer troligtvis säga det massvis med gånger till.
Han klättrade på skalan ytterligare ett snäpp. Han springer på såå snabbt i tölten, i liknande
uppförsbacke och bara sträcker ut. Han är amazing min pojke.
Traven var jättestark med m y c k e t steg och galoppen härlig som alltid. Idag ville han galoppera
MYCKET!
Nu får han nog vila i helgen. Vädret ska ändå bli skit. Dvs STORM!

Efter ridningen så kom Cilja och Coco till stallet. Ni har väl inte missat Coco, 9 veckors Border Collie
valpen som jag fotade i början av veckan?
Idag fick han äta sin lunch i Kvisturs sällskap. Är dom inte ljuvliga?



Kl 12 var det dags för att bege sig mot Strömsholm, för det efterlängtade återbesöket med Disa.
Hon klev som alltid bara rakt på transporten, utan att tveka - DUKTIG TJEJ!
När vi kom dit så röntgade vi hennes käke OCH även hennes hasleder, dvs spattröntgen(pga det finns i släkten).
Både käke och benen såg superfina ut. Så skönt :-) Dom klippte bort ståltråden, och kände
även igenom resten av munnen efter några vassa tänder eller vargtänder, men allt var super där med!

Vi vägde Disa på vågen hos veterinären och vågen slutade på 373 kg. Alltså har hon tappat 5 kg sen sist.
Känns mycket bra. Hon har skött sig toppen idag, och klampade bara rakt på transporten när vi skulle hem
igen också.

 
Disa och Pegasus
Lika gamla, men rätt olika stora :)

Som sagt, ingenting idag kunde gått bättre :)

Ikväll har vi ätit  hemmagjord pizza & nu myser jag i soffan till min älsklingsfilm;
"How to loose a guy in 10 days" :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0