gladare än gladast

Idag är jag så ebarmligt glad!
Jag ska berätta varför;

Idag när jag vaknade så sken solen som ALDRIG förr.
Jag, som f ö ska åka bort i helgen tog mig friheten att rida även idag.
Det var välbehövligt kan jag säga. Isen var sååå mycket bättre idag, och över isen låg ett tunnt snötäcke.
Sådär alldeles ljuvligt. Och solen som sken på snön OCH oss :)
Idag tog även broddarna bättre, vilket gjorde att tölten blev såååå bra!
Såna dagar känns så fruktansvärt fantastiska.
Man bara sitter och ler, medans hästen (som är det bästa jag vet ♥) bara ökar tempot, och verkligen länger steget. Det är sån härlig känsla! Åh, vilket skönt avslut. Nu ska Kvistur vila i helgen när jag är borta, så perfekt avslut :-) Innan jag rider nästa gång så hoppas jag att Totte hunnit ut och slått på nya dojjor (med 4-brodd).
Sen kommer vi kunna rida öööööverallt, utan någon som helst begränsning!



Igår föresten, så red jag Hekla igen.
Det hann nästan bli mörkt innan vi gav oss ut, så vi körde ganska så högt tempo.
Faktist så höll den ridturen samma kvalitee som den idag. Fálki fin som alltid, och för att inte tala om Hekla.
Hon brukar kunna bli lite spänd i högre tempon. Men inte igår, hon bara släppte och gick som en dröm.
Alltid med spetsade öron. Pierre var helt lyrisk så fin hon var :) KUL!!



Jag bara tokälskar dehär Grimhildur avkommorna. Detta år har jag ridit 3 av dom.
Kvistur, Hekla & Perla;


Jag har bara Annika att tacka för det :) Tack tack tack för det förtroendet!


I helgen
i Göteborg är det My Dog - Nordens största hundevenemang. Nytt för iår är att man även får ta med sig hunden in på mässan. Det är att jämföra med Globen Horse show, men i hundvariant :) Ska bli gaaalet roligt. Välmatchad helg med andra ord. Dessutom ska vi hänga en del i Bellas stall och ta oss an Pegasus och Nattfaradis. Nattfaradis blir superskoj, men frågan är Pegasus! Haha, det blir en utmaning. Pegasus är en 08a med lite för mycket illvilja. Han vill liksom inte någonting! Men vi ska allt försöka oss på honom!


Nu ska jag duscha och packa lite, innan det är dags för jobb. Därefter åker vi. Nattkörning med andra ord :)

En glad tjej som lämnar datorn!!!



Kommentarer
Linda

Åh det låter ju underbart, blir lite avis ;) Ni är sp jäkla söta också. Åååh My dog har jag länge velat åkt till, dock en liten bit så det har aldri blivit av.



Sv: Haha getbebisar är så söta så jag kan äta upp dom!

2012-01-08 @ 16:52:56
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0