hästdag

Imorse åkte jag till bästaste Annika och red. Vi stack ut på Hekla och Geysir.
Kanske inte jättebra dag att rida. PMS, räcker det? :) Nejdå Hekla var supermysig på bortvägen
där vi jobbade med mjukheten i mina axlar.
På hemvägen ville hon väl hem fortare än vad jag ville, så mycket kan vi säga ;)
Där bytte jag och Annika så att jag fick rida fantastiska Geysir! VILKEN HÄST!!
På den ryggen skulle jag kunnat stanna resten av dagen iaf :) traaaaaven och galoooooPPen!
MUMS!

Efter vi var klara där så åkte jag ut till mitt eget stall, där mamma så fint redan mockat båda boxarna
och fixat allt hö, samt fixat allt vatten. LYX eller vad? :)
Istället hämtade jag Kvistur och stack ut på en liten sväng. Länge sen vi red själva.
Han var så oerhört mjuk och lyhörd, en dröm.

På lördag är det dags för Mr Debut, nervös är nog bara förnamnet. Ha ha!
Hoppas att jag också Kvistur är på TOPP :)







Kommentarer
caroline

sv: Ja de måset vara en chansning, men sen om man hittar en riktigt bra köpare, så måste det kännas mycket bättre, en lättnad. Att man inte behöver må dåligt över att den inte blir skött på ett bra sätt.



Tack, ja Örn är rätt så fin, mellan varven. Vet inte om du läst min blogg när jag berättat om honom, men han har varit, är väldigt svår. Har kämpat med honom 3 år, nästan bara motgångar, men ändå små glimtar som fått en att kämpa vidare. Vet inte riktigt hur han kunnat bli så, "sönderriden" eller problemhäst, så vi har fått kämpat mycket för att få honom till en nornalridhäst, och ju i sommar känner jag äntligen att allting bara börjar på att släppa. underbar känsla, sen var det en enorm lättnad när man även fick bekraftat av Atli Gudmunsson att han var fin :)



Ja vi tävlar, har mest tävlat fyrgång, då vi trott han varit renfyrgngare, men sent 2010 hittade vi passen, och har tränat den lite smått. Så nu 2012 tänkte jag försöka satsa på femgång. :)

2012-01-25 @ 22:31:56
URL: http://islandscarro.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0