ledig helg

Nu är jag ledig fredag, lördag och söndag :) Lovley!

Imorgon ska jag, Disa, Cilja och Mina ut och gå. Mina ska socialtränas.
Föresten så är Mina Ciljas Aussietik. Superfin är hon!

 

Imorgon ska även Kvistur ridas igen :) Tjohoo! Han ska bara ridas några gånger,
för om jag får ledigt från jobbet så ska vi tävla redan på löördag :)
Den tävligen är jättenära och på is. Så fall vi åker på den så struntar vi nog i den andra :)
Kvistur har ju bara stått och myyyst i hagen nu. Lyxlirare!

 

När jag inte rider Kvistur så gör jag ingenting med honom. Slänger ett öga på han, men
vet att stallet har så bra uppsikt. Dom är guld! :)

Igår så körde jag lydnad deluxe med fru bestämd. Alltså Disa.
Hon är så förbannat hård i huvet så ibland gräver jag nästan hål i huvet
på mig själv. Hon är svår, stark och enormt jävla stoig!
Vi gick in i koralen och körde horsemanship tills hon verkligen gav efter, vilket faktist inte
tog jättelång stund. Då gick vi ut på vägen och travade lite. Disa som var lite inne i sin egen värld
körde upp svansen rakt ut och sträckte upp sig och bara svävade fram. Så himla maffig blir hon.
Hon travar när jag säger till, och skrittar när jag ber om det.





Denhär hästen blir heeelt knäpp av att vila helt. Så fort man kör riktiga ledarskapsövningar
med henne så blir hon helt annorlunda. Så mycket bättre i huvet, lugnare, stabilare... ptja allt!


Idag fick jag mitt andra paket på posten. Nämligen min kavaj :D Min älskade fina!
Pikeur Scarlett. Mycket nöjd. Marinblå och superfin!





Kommentarer
Jenny

Haha, ston... ;)

Kul med tävling förresten! Lycka till :)



SV: Hon rör sig helt OK, med plus för traven. Några supergångarter har hon dessvärre inte, men hon är ju söt i alla fall ;)

2012-01-20 @ 20:58:49
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Linda

Haha är Disa också en bestämd dam :D Är hon inriden föresten?



Gud så sött med rosa täcket på sötvovven ^^

2012-01-22 @ 22:42:05
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0