vargattack och ridtur

I fredags var det en vargattack igen;
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1493174-hund-svart-skadad-vid-vargattack
USCH för dessa jävlar. Kan någon vänlig själ gå ut och skjuta av ett par stycken?
Det vore himla snällt!


Idag red jag och cassandra ut på en mycket trevlig tur. Red förbi stora Hagby gård,
där även ridhuset ligger. Rundade den gården, förbi och sedan töltade vi på isen.
Vi låg jämsides i kort tempo. Sen travade Kvistur samtidigt som Brajjan töltade fort!
Supermysigt!
Efter lite skritt så töltade vi igen. Som en övning bredvid varandra. Red om varandra om
vartannat, för att träna lite "stressmoment". Brajjan, som brukar kunna bli extremt stark och
stressad i såna situationer var riktigt riktigt duktig. Kvistur med. Båda var superfina och töltade
med enorm kraft :)
Efter det momentet så red vi in på en minst sagt låååång väg. in i skogen på en lååååååång väg.
Vi trodde vi skulle komma runt, men den vägen var så lång att vi vände istället. Så där fick vi en
grymt lång skritt sträcka. kanon, lång och avslappnad.

Sen hittade vi iallafall rätt väg hem, dvs en suupermysig liten slingerväg mellan får och kohagar.
Förstå det på sommarn, mmmmm :)

Så även idag var alltså ett supermysigt ridpass!

Innan vi var hemma igen så åkte vi förbi Hööks för att se om de kunde ha en ny sadelgjord till mig.
Jag har en 45cm nu som är för stor. Skulle behöva 35 eller 40.
Dom hade ingen ny.

Istället åkte vi till Glada hästen för att se om dom kunde ha, vilket dom inte heller hade.
Men till min glada förvåning hittade jag däremot ett par nya ridbyxor. Inte allt för dyra, men blåa
(som alltid) och inte allt för dyra. Superduper. Märkte nämligen i morse att mina älsklingar är så
välanvända att helskoningen nötts sönder i stjärten ;) myyyys!


Imorgon blir det klättring i nån av alla våra backar!
Sen blir det vila för Kvistur, då jag ju åker till Göteborg och han får en välförtjänt vila i några (läs ca 1 veckas) dagar.. :) Min skrutt!

   


Kommentarer
Linda

Min gjord är också för stor, min franska dyra, typsikt, har en 45. =/



Sv: haha grisögon ja.. det var nog en god liknelse!

2012-01-03 @ 19:36:05
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Jenny

Haha, snacka om välanvända ridbyxor! Jag antar att de tjänade in sitt ursprungspris?



SV: Visst är det? Jag köpte det för bara någon månad sedan via Tradera, men Rósa är för lång i ryggen för det och Eyja är för bred :/ Jäkla tjockis! Tyvärr var det en annan tjej som han norpa det redan, men jag kan ju säga till om hon skulle ångra sig :)

2012-01-03 @ 20:17:10
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0