hästäventyr

Idag blev en lång och väldigt rolig dag. tanken var dock en helt annan.
Vi skulle egentligen bara skjutsa upp disa till mr Jökull för att han skulle sko henne ikväll.
Sedan ska Ingebjörn komma och behandla henne(ryggen) när hon ändå står där.
 
Jag tänkte lite snabbt att JA! vi kan ju ta med oss Kvistur och rida lite i den fina
dala-naturen. Sagt och gjort, vi tog med båda yrvädrena till Jöklahästar.
 
Kvistur fick också en box att sova i. Hästarna gick kloockrent på turen.
Psst, jag la tillochmed in en hel del galopp, och kvistur var LYCKLIG! Därefter travade vi en
hel del, och han går numera i helt stabil form i traven, och bara trycker på. Innan var
traven urklurkpåburk. Men nuuuså :)
tölten var även den gudomlig, speciellt sista biten där underlaget var MMMH.
Den "ökade" tölten var nu  inte bara snabb utan även sådär häärligt stor fin och rörlig som
man vill ha den. Puss på min häst!
 
Disa skötte sig också exemplariskt och mamma bara älskar henne!
 
Vet ni mer då? Efter ridningen sa jag till Bri att jag var sugen på en svart stooor (1,51mkh) valack.
Hon föreslog en provridning. Produr som han heter, men även vackra Undri från Allemansängen
(e Garri f Reykjavik). Sagt och gjort så stack vi ut en sväng på de två killarna.
Jag började på Undri. En liten, FIN, röd liten hingst. Jag blev lite kär. Vilken häst, vilket lynne!
Produr då? Stor, stor och åter stor. Kolsvart och bara helt fantastisk. Väldigt unghästig än så länge,
men vad gör det om hundra år?
Traven var alltså TO DIE FOR! minst sagt. Sväääävet på den hästen. Skritten med, härreguud!
 
Ja, ni hör ju, riktigt bra dag hos Jökull o Bri i årets finaste sol-sommar-dag :)
 
Imorgon åker vi upp och hämtar dom små bollarna.
 
PUSS


Kommentarer
Linda

Men ska du köpa en till häst:D???

2012-07-06 @ 12:29:06
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0