SÅÅÅ GLAD!!!

iiiiiiiiiiiiiiih... Först och främst så har jag fixat tjänstledigt i höst - SÅ JAG SKA ÅKA
TILL IIIIIIIIIIIIIIISLAND OCH JOBBA!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D Jag bara älskar min chef!!!
 
För det andra så har jag gått och suktat efter en ny gummistövel sen i början på juni.
Mina fina Tretorn är trasiga. Dom nya har varit slutsålda ööööverallt, men nu äntligen hittade
jag dom :D Och dom är nu beställda. Fina gosar!
 
 
För det treeeeeedje, så kom jag till stallet i förrgår och gulliga Elisabeth hade hjälpt mig
(med hjälp av totte) att sko på fisen den tappade skon. Så äääntligen är hon också ridbar! :D
Red henne samma kväll, och hon var jätteduktig. Hade jobbigt med tölten, vilket är förståligt när hon
är så tjock och lat :)
Igår skrittade vi bara i paddocken och red "lång-låg"! Superduktig!
 
Kvistur då? Jooooo ännu en sak att vara glad för :D Red han efter disan i förrgår.
Avslutade även honom i paddocken. Vilken dröm han är! Vi red trav-skritt-skritt-trav-övergångar.
Form hela tiden och mjuuka fina igångsättningar. Som att rida en liten dressyrponny. FYFAAAN
vad härlig han är nu att rida alltså :D Tog även pyttelite tölt, även den kanonfin.
Red tillochmed i hans svåra varv, vänster. UTAN ATT ROLLA. förstår ni hur glad en människa kan bli :D
 
Tycker han är riktigt fin i hullet nu, trots dygnet runt bete :)
 
Igår klättrade vi i skogen och bara myste. Han älskar det. Det ska vi göra mera nu :)
På hemvägen töltade vi lite och han var mjuk som alltid. Sen skrittade vi luuugnt hem igen!
 
 
Titta vad vi har lärt oss!!!!!
 
 
Igår kväll grillade vi hos mamsen, gottigt!
 
Idag vilar både jag och hästarna. Nästa vecka börjar uppdrag bantning av Disa!
 
PUSSS!


Kommentarer
Linda

Vad glad jag blir för din skull! :) Kul att jobba på Island, vilken dröm och vad modig du är, hur blir det med Kvisten då?

2012-07-28 @ 00:24:11
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0