bloggfri - Vasaloppsvecka

nästan en vecka sen nu ju. huh!
Försökte mig på ett mobilinlägg, men den ville som synes IcKE samarbeta!

Veckan som varit har jag befunnit mig i våran stuga i Sälen. Det är så lugnt och skönt
där. Gissa om Goliat trivdes i 1 meter pudersnö?







  

I tisdags var det dags för Halvvasan, vilket pappa, peter och Niklas skulle delta i.
Peter fick kramp och bröt, medans pappa och niklas gjorde ruskigt bra prestationer.
Niklas är en riktig oxe, men stoltast är jag över min pappa.
Han gjorde senast idag en suuperinsats på Stafettvasan. Hans sträcka på 2,5 mil är uppdelat
i 5km nedför och 2MIL uppför. Galet. Och Galet bra var han! :-)











Vi tog en dag i skidbacken också. Herregud, det skulle jag inte gjort. Jag visste att jag var otränad.
Men sÅHÄR? ha ha ha. Jag kan inte gå. Jag rör mig framåt i takt med en stelopererad kärring :-(
På eftermiddagen innan träningsvärken trängt sig på så hann vi med en mil på längdbusarna också.
Nu börjar jag få in tekniken på dom. Stakningen speciellt. Nu ska jag bara anmäla mig till antingen kortvasan
eller tjejvasan :-)







Igår satt vi och solade i Gustavsbacken, Lindvallen. Underbart. 7 grader och strålande sol!!!

Nu är jag äntligen hemma, och det drar mer än nånsin i mina ridmuskler. (dom obefintliga)!
Imorgon ska vi åka till Sigfus och kika på tävling, sedan ev hem till Jennifer och rida, för att sist men
ABSOLUT INTE MINST hem till min egna bruna!! Som jag längtar!! hihi



Hoppas att ni haft en bra vecka, nu ska jag bli bättre på att svara på kommentarer :-)


Kommentarer
Erica

Vad fin han här din bruna ;)



Jaså är han likadan. Du har inget tips för att jag ska få henne mer intresserad?

2012-03-03 @ 09:18:12
URL: http://minsvala.blogg.se/
Jossan

Gud va härligt allt såg ut! Och vad avd sjuk jag blir! Vill också åka skidor!

Haha älskar din hund också snö? Min blir fullkomligt tokig! ;)



Sv: tack så mycket! :D

Men det är lite det som är problemet. Han vill bara springa ifrån arbetet.. Så farten och framåt bjudningen har han. Han bjuder gärna på nästan mellan tempo tölt utan problem men helt utan form... Oavsett vilket tempo.

Men jag vill inte kräva formen av honom heller för det tycker inte Peter att jag ska göra utan jag ska låta den komma naturligt typ. Så jag vill inte hålla på att lirka liksom. Även fast jag är ganska säker på att det skulle komma lite form då... Men tänk om jag typ förstör honom då...

Blää.... Ja just nu vill jag att han ska va "färdig" och så där flott som alla säger.... Jag skulle mörda för att kunna dra iväg i ökad tölt just nu..

Men men, det lär vell gå fram åt någon gång igen. Jag hoppas bara att han visar den dåliga sidan hos Peter på söndag. Han har en tendens att gömma den väldigt fint så fort jag tränar för en tränare...

2012-03-03 @ 10:13:39
URL: http://semtegensis.blogg.se/
malin

va fin häst du har! underbart söt!

känner du Carla med sinfo?

2012-03-03 @ 23:43:25
URL: http://malinsjolander.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0