glad :-)

Idag har jag haft en riktig toppendag.
Gick upp tidigt för att hinna duscha innan det var dags att besiktiga transporten.
Väl påväg till mamma för att hämta släpet ringer mamma och säger; Jag har nog
tagit fel på dag, det är nog nästa onsdag! YEEES haha bra där!

Vi åkte dit och dubbelkolla, men vi har som tur var ingen idag..
Istället åkte vi och tvättade både bil och släp. Jösses vad skitiga dom var innan.
Satte oss liksom fast i ett lerbad igår. Mysigt, men inte så rent :-)
Nu blev det jättefint!

Efter tvätten så åkte jag och plockade upp Jennifer och åkte ut till pållarna.
Kvistur trivs bra i sin nya fina hage. Dom hade showat för varandra osv.
Vi lastade transporten full i grejer och sedan åkte vi till mr R för träning.

Det är nog första gången på länge som jag inte känt nåt större sug för att träna.
Ptja, träna eller rida överhuvetaget. Nu var det 4(!!) dagar sedan jag red sist..
Brukar inte ske så ofta.. Men nu ska vi sätta igång igen :)

Han skötte sig superbra, rollade dock fortf lite i vänster, men nu är bogen med bättre,
men istället passar han på att busa runt med de dumma höger bakbenet ;)
Får man med det så blir han direkt mycket bättre.

Det bästa med lektionerna är alltid när vi byter ryttare på hästen. Tänk vad lätt det ser ut
när man vet vad man håller på med :-)

I höger varv tränade vi på att ha han så rak på möjligt på volt, samtidigt runda sig för skänkeln
och sen flytta med höger bak. Mycket på samma gång för en virrpanna som jag, men det GICK!
Han blev mycket bättre i tölten.
Vi ökade och minskade tölten, flyttade lite, ökade på igen.
Gjorde halt - pang fram.. Halt - pang fram.. Han var superhärlig idag i tölten :-)

Fick mycket bra tips som jag hoppas kunna rida fram till nu om jag tycker det är lite roligare
igen :)

Imornbitti ska jag och jennifer ut och träna skrölt/KORT tölt!!! :-) Ska bli kuuuuuuuuuuuuul!!!


Kommentarer
Linda

Fy på dig som får så bra dagar ;)



Sv: Jag hängde inte med, vågar inte rida själv :P??

2012-03-23 @ 19:18:41
URL: http://mittangsull.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0