framtida häst

Jag längtar några år bort, då Disa är några år äldre, och några år stabilare.
Jag vet att jag kommer ha bra stöd fram dit.
Och jag hoppas att hon kommer fortsätta följa den utvecklingskurvan som vi ser just nu.
 
När man ser henne under jökull kan man bara le. Är det våran egen? Som vi fött upp själva?
Jag minns det som igår när Drottning fick sin dom. Hon skulle tas bort. Men vi liksom Kunde inte.
Från att veterinären sa att vi kunde avla, till att drottning blev högbrunstig var väl ungefär 2 dagar.
När det väl var dags att välja hingst så hade vi ju såklart ingen aning.
Vi ringde Annika, som direkt sa Kör upp henne till Jór, hos Jökull.
Jaha, tänkte vi...Det kanske blir bra. Så vi lastade in Drottning i transporten och åkte upp med henne.
Vi fick hälsa på Jór också. På vägen hem tänkte vi att det kanske vore bra att se vilken hingst hon
ska betäckas med egentligen. Så jag googlade lite och såg att det ju faktist var en riktigt fin herre.
Riktigt bra val med andra ord? Eller bara en sjujävla tur vi hade annika. Haha
 
Jökull och vi är iallafall lika nöjda. Även om hon har liiiiiite mycket huvud.
Han sa igår att här har du iaf en kommande stjärna. Din blivande tävlingshäst!!
 
Lilla tussan. Från föl till visningsklar häst.
 
 
 
tämligen skillnad :)
 
 


Kommentarer
emelie

Jag är lite nyfiken och hoppas det är ok att jag frågar. Hur mycket hö/kraftfoder ger du dina hästar? Dem ser så fina ut i hullet. :)

2013-05-01 @ 07:57:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0