underbara tider

 
De senaste dagarna har varit så himla bra. Allt har gått bättre än bäst.
Tänk om det alltid kunde vara så :-)
 
Varenda kväll denhär veckan har jag spenderat i stallet. dvs varenda timme och minut.
Igår var mamma med i stallet. Hon har inte sett Kvistur riden sedan Januari, förutom tävlingen
då.
Vi red ett lätt pass. Först lite uppvärmning på stallplan (enda alternativet till paddock, som inuläget
endast är IS). Därefter gick vi ut på vägarna runt om och körde igenom alla gångarter lite kort.
Alla gångarter var precis lika bra. Skritten, som traven, som tölten som GALOPPEN.
Skojade med mamma och sa att jag ger mig den på att han tar passen på första försöket också.
Han bevisade här en än gång hur fantastiskt jävla underbar han är. Klockrent första försök!
Hoppade av i ren lycka och skrittade sedan av en låååång sväng. Han fick massa godis beröm!
Glad häst är en nöjd häst, och en nöjd häst är en glad matte :-) PUSS
 
Mamma, kom tillbaaaaka...
 
Min lilla femgångshäst!
 
 
 
Han och Bogge går såå bra ihop, underbart!
Det var länge sedan stallet och ridningen var såhär kul. Jag bara älskar den hästen så mycket.
Han är min BÄSTA bästa vän!
 
 
 
Sista jobbpasset imorgon innan ledig helg. Kötta! :-)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0