kört lite fast

De senaste ridpasset har jag kört aningens fast lite.
 
Jag vet att hon är ung och allt sånt, men hur mycket jag än rider med sätet och benen
så är hon så jäkla. .. tung? obstinat? trotsig? käftig? dryg? Klart att det varierar, men
i det stora hela. Mest i vänster sida, som hon ju bröt för lite mer än ett år sedan..
 
Hon är så jäkla duktig för att vara så ung,jag veeeet. Men jag vet inte hur jag ska
ta mig vidare. eller ta oss vidare. vi ska ju sammarbeta, inte motarbeta.
 
Jag tänker så mycket när jag rider. bra eller dåligt vet jag inte. det är lite beroende på hennes
humör och dag. paddocken är ju helt värdelös just nu, bara galet mycket snö.
Töltade lite på stallplan istället. Takten och tempot är superbra. för det går att reglera tempot i det
stora hela. men sista biten så högger hon liksom fast. tvärfast o bara är dryg.
Däremellan så gör hon allt fantastiskt. Ökade utan dess like med ett grymt flyt.
Något annat som faktist blivit grymt är traven. Jösses.
 
Nästa vecka åker vi till Jökull, så får vi se vad han säger om damen :)
Han som tycker så mycket om henne.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0