rida är inte lätt

Förra veckan så hade jag min fina voffsing hemma. Det var helt underbart.
Vi busade och lekte och mös till max. Så himla gosig den lurven!:-)
 
Disa har ni vilat klart så vi har ridit några gånger.
Idag åkte vi till Jökull för att få hjälp med allt det svåra. Lektionen var mycket givande
för både häst och ryttare. När ryttaren(jag) får koll på hästen(Disa) så kommer det
att bli mycket bra, men fram tills dess är det mycket nötande, tragglande och tränande.
"det är bara fortsätta rida....".... No shit sherlock!!
 
Hon kan vara så galet jobbig att rida när hon lägger den sidan till. Stänger av när det
blir lite föör jobbigt.
Men idag om vi (läs Jökull) åt vänstersidan mycket bättre, vilket gjorde enorm skillnad
på hästen. Lär jag mig rida henne i vänster varv också så blir det väldigt bra :)
 
Igår var jag och red Kvistur. Första gången sen han flyttade. Han är så himla mysig.
Om två/tre veckor är det dags för tävling.
Vi strök han föresten från Vintermästerskapet som gick i helgen.
 
 
Med där var istället både Annika och Pierre. Piierre gjorde en fantastiskt fin ritt och tog
sig till A-final. Pierre ensam ungdom bland alla gamla rävar.
Gick ut i finalen som sista in, och 7a. Han red upp sig några placeringar och knep
välförtjänt tredjeplatsen.
Annika gick det också bra för. 3a i T8 på 6,0p! :-) Heja alla Karlsrohästar!
 
Nu ska jag sova!Godnatt!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0