Fruktansvärt dåliga veterinärer

Jag vet att man inte ska lägga allt på veterinärerna. MEN!
Det är MÅNGA från samma ställe som har varit ute sen i tisdags.
 
Jag är arg, ledsen, förtvivlad och allt därtill.
Hur man med DEN "kompetensen" kan göra sånt fruktansvärt fel.
Varför jag kallar det "kompetens" med "" är för att jag tvivlar på deras kompetens, en efter en.
Till att börja med säger veterinärerna att vid 42 grader är det väldigt
stor risk att kroppen slutar fungera. Dvs att organen tar stryk.
 
39,5 är en hög temp. Veterinärerna säger avvakta.
40,4 är en högre temp, allt detta på smärtstillande/febernedsättande. Avvakta säger de fortfarande.
41,5 är en nästintill dödlig temp. Vad säger veterinärerna nu? Avvakta, vi väntar på blodprovernas svar.
Vi diskutterar Disa, när alla kommer på plats ska vi prata med alla veterinärer som varit där.
Sen vet jag inte, kanske kan komma ut och sätta lite dropp?
 
Vi ignorerar och åker in till Strömsholm vid 9tiden efter TRE dagars avvaktande. Hur länge avvaktar man när
febern ökar i temp heeeela tiden, TROTS febernedsättande, och att hästens allmäntillstånd
minskar hela tiden?
Idag står vi med en häst som kanske aldrig ens blir bra, om hon ens överlever.
 
Kl 11 igår ringer Hallsta och säger att dom kommer ut. För det första inget avtalat med oss öht.
För det andra kunde hon vända. Kan ana hur jävla otrevlig jag lät, när jag sa att du kan vända,
hästen står dödssjuk på Strömsholm, tack ändå!
 
 
Förstår dom vad deras aggerande har hamnat? Dom har mer eller mindre dumförklarat oss gång
på gång som att vi har "överdrivit". "Hur skulle du själv vara med 40 graders feber, inge vinglig eller?"
"äter du själv spec mycket när du har så hög feber?"
Tack Hallsta, ni lär nog aldrig mer röra våra hästar. Eran kompetens är inte vatten värd!
Är det något man inte kan i akutfall, så lämnar man vidare det till nästa högre kompetensställe, i detta fall
Strömsholm.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Rebecca

Ja akutfall har jag också lärt mig att direkt gå till strömsholm ( i detta fall gällde det min hund som var dödssjuk och dom ringde mig på natten när han lades in och sa att det var kritiskt och ja.. )

Hoppas hon piggnar på sig och blir bra snabbt nu. Strömsholm är bäst! kram

2013-10-04 @ 09:25:52
URL: http://rebmj.blogg.se
Linda

Ja.. vet du.. jag blir inte förvånad. Sådär jävla inkompetenta var veterinärerna här med när Svala blev dålig.

Svalas ägare skickade en insändare till tidningen om detta och främst om atg som vägrade ta emot dom. Ska nog försöka hitta dom och lägga ut på bloggen. Hon deklamerade dessutom till distriktarna då hon OCH jag ansåg att vi fick fel hjälp, man skickar inte upp gröna jäntor sådär som bara ringer och rådfrågar andra, trevliga var dom absolut men det är inte trevligheten man är ute efter.

I alla fall så fick Svalad ägare svar på sin insändare, ett lååång svar av lögner och bortförklaringar, jag blev så arg!!

Så ja.. man får räkna med att det finns knappt nå bra veterinärer alls där ute, finns mängder med inkompetenta idioter. Ändå tar de saftigt betalt.

Jag hoppas Disa blir bra, jag håller tummarna!! Har febern gått ner sen ni åkte med henne till kliniken?

2013-10-04 @ 09:54:40
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Fia - med islandshästen som passion

Håller tummarna för att allt ska gå bra!

2013-10-04 @ 12:13:28
URL: http://meistaraverk.blogg.se
Mikaela

Men fy!! Håller tummar, tår och hovar för att hon blir bra.

2013-10-04 @ 20:45:31
URL: http://svippostina.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0