Olika önskemål - träning

Jag har fått lite önskemål att skriva om tips på olika övningar, men jag är otroligt dålig
på att utforma mig precis så som jag tänker. Är däremot bättre på att visa irl :)
 
Dessutom gör jag aldrig samma övningar gång på gång på gång. När jag ska rida så
tänker jag på vad jag gjort tidigare i veckan och vad som komma skall.
Lägger upp all träning och är väldigt flexibel. Har jag tänkt rida i paddocken och det känns
dåligt så går jag lätt ut och springer på istället. Klart jag inte alltid gör så, men för att inte
få det så negativt för nån av oss så händer det då och då. Detsamma gäller tvärtom osv.
 
Jag lägger aldrig upp ett träningspass som "idag ska vi träna denhär övningen och denhär...".
Jag bara rider, och lägger in olika "övningar/ridvägar/skolor" påvägen när det behövs och utefter hur
hästen går just där och då :)
 
 
Idag iallafall så var vi på Bärby igen. Med mig hade jag Kvistur och Fáni.
Först ut för lektion var bruningen. Jag tänker inte skriva så mycket om lektionen
mer än att jag har underskattat min häst och att han gör såna fantastiska framsteg.
Eyvi hoppade upp och red... vad säger man? Jag ligger faktiskt mest här och ler och
undrar varför jag ska tävla och inte han ;) Han är galet duktig, och Kvistur galet fin.
*hjärtat gör volter*. Sån pass har jag aldrig sett på min häst innan.
Vi fick nya mål uppsatta och jag är säker på att vi kommer nå dit, bara fru klumpetass
uppe på ryggen lyckas manövrera hästen rätt. GAH, ÄLSKADE DJUR!
 
 
 
Fáni red jag lite samtidigt som en annan tjej red lektion. Han var mjuk, smidig och duktig.
Lugn i sig och inte spänd som han kan vara. Red även en sväng på banan, riktigt fin var han! :)
 
Sammanfattning om denhär dagen är att vi har haft en grymt härlig dag på Bärby med hela ligan.
Solen har skinit och värmt som bara den. Åt god pizza tiill lunch och hade som alltid riktigt trevligt!
Varje gång man åker därifrån så är ridmotivationen på topp, och jag kan utan tvekan säga att jag har
den bästa tränaren man kan tänka sig! :) Godnatt!
 
 


Kommentarer
Linda

Haha exakt så tänker jag också med träningen ;) Jag planerar ALDRIG hur vi ska rida, utan jag tar det som dagen kommer liksom, man kollar av hästen och rider därefter. Men olika övningstips är aldrig dumt att få, du kunde ju försöka förklara sen är det upp till oss att förstå vad du menar ;)

2014-03-29 @ 10:50:17
URL: http://www.mittangsull.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0