Extas

Så heter min kompis häst. 
Men nu till något helt annat.

Extas var ordet. Extas efter gårdagens och dagens ridpass. 
Först kvistur lite paddock och lite mellan hagarna. Lugnt och fint. Mjuk och härlig :-)

Tvåa ut var Krummi. När man jobbat väldigt mycket med en sak ett tag och det äntligen ger med sig är känslan bara YESS!! Lång överlinje är inte alltid superlätt i alla moment. Ju starkare vi blir, desto bättre gör vi det. 
Men idag, mina vänner hände någonting. Eller snarare igår. Vi kom igenom tölten, hans testande m m..
Traven blev bara suuper och galoppen oxå. Okejdå, tölten med.
Idag var det som att vi började där vi slutade igår. Tölten var prickfri idag, likaså traven där vi väntar på vårat tempo nu och bara är heelt lösa.

Jag ÄLSKAR sånahär dagar och när träning ger betalning.
Älskar mina fina hästar också!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0